ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Вступ
Сучасний світ ставить високі
вимоги до людини, тому завдання сучасної школи полягає у вихованні особистості,
здатної до життєтворчої діяльності. Представлена програма з інформатики «Шукачі
скарбів» розроблена на основі Закону України «Про загальну середню освіту» і
Державного стандарту базової і повної середньої освіти. У ній враховано всі
вимоги до шкільного курсу «Інформатика», узято до уваги специфіку навчального
предмета, що має виразні інтегративні функції, здатність справляти різнобічний
навчальний, розвивальний і виховний вплив на учнів, сприяти формуванню
особистості, здатної правильно обрати свій шлях у житті, зважаючи на власні
можливості, рівень компетентності та конкурентоспроможності; використано
сучасні організаційні форми, методи й технології викладання інформатики в
загальноосвітній школі.
Основна мета навчання за
даною авторською програмою полягає у формуванні інтелектуально розвиненої
особистості, яка володіє вміннями й навичками доводити і спростовувати,
методами аналізу й синтезу, абстрагування й узагальнення; яка здатна до
самоосвіти й саморозвитку, вміє використовувати набуті знання і вміння для
творчого розв'язування проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну
інформацію. Зазначена мета передбачає здійснення навчальної, розвивальної і
виховної функцій освітнього змісту навчального предмета.
МЕТА ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Надати учням знання, які складають уявлення про інформаційну
картину світу та інформаційні процеси, які сприятимуть засвоєнню основних
теоретичних понять у базовому курсі інформатики і формуванню алгоритмічного та
логічного мислення.
Сформувати навички і вміння використовувати комп'ютерну техніку
як практичний інструмент для роботи з інформацією у навчальній діяльності та
повсякденному житті.
Мета 1 рівня (2 клас) — виконуючи завдання в ігровій формі, сформувати в учнів початкові
поняття про інформацію і предмет інформатики, уміння виділяти в предметах
певні ознаки та якості, встановлювати подібність і відмінність між кількома
предметами, групувати предмети за видовими і родовими ознаками, розпізнавати
відносини у множинах; навчити завантажувати необхідні програми, користуватися
«мишею», ознайомити з клавіатурою. Розвивати логічне мислення та творчі
здібності.
Мета 2 рівня (3-4
класи) — виконуючи завдання в ігровій формі,
сформувати в учнів поняття про інформацію та інформаційні процеси, ознайомити
з алгоритмізацією, навчити створювати малюнки на комп'ютері, вводити і
редагувати текст. Розвивати логічне мислення та творчі здібності.
Робота за даною програмою
дозволяє вчителеві розв'язати такі завдання загального навчального змісту:
·
формування загальних умінь,
логічного й алгоритмічного мислення, розвиток уваги і пам'яті, навичок роботи з
інформацією, елементів інформаційної культури;
·
формування понять «команда»,
«виконавець», «алгоритм» і вміння складати алгоритми для навчальних виконавців;
·
отримання практичних навичок
роботи з текстовим і графічним редакторами, комп'ютерними програмами
навчального призначення.
Зміст даної програми
відповідає основам будь-якого базового курсу інформатики. Отримані знання,
вміння і навички, передбачені програмою, необхідні учням для продовження
навчання і подальшого освоєння базового курсу інформатики.
У 2-4 класах навчання дана
програма є пропедевтичним розвиваючим курсом, який побудований на
спеціально дібраному навчальному матеріалі та спирається на такі принципи:
·
системність;
·
гуманізація;
·
міжпредметна інтеграція;
·
диференціація;
·
організація навчального
процесу через гру.
Характеристика структури
навчальної програми
Навчальна програма складається з:
·
пояснювальної записки, де
визначено: мету та завдання курсу; знання, уміння та навички, яких мають набути
учні; особливості організації навчального процесу; перелік програмно-технічних
засобів, необхідних для успішної реалізації курсу; та критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів;
·
змісту навчального матеріалу
та вимог до навчальних досягнень учнів;
·
додатків;
·
списку рекомендованої
літератури.
Курс має чітко виражену
практичну спрямованість. Частка часу, відведеного на викладання теоретичного
матеріалу, не повинна перевищувати ЗО % від загального обсягу. Програмою курсу
передбачено проведення практичних робіт на кожному уроці. З урахуванням вікових
особливостей і державних санітарних правил (ДСанПіН 5.5.6.009-98) практичні роботи
розраховані як максимум на 15 хвилин. Робота учнів за комп'ютером полягатиме у
фронтально-індивідуальному виконанні вправ і практичних робіт. Теоретичний
матеріал передбачено викладати невеликими частинами на початку заняття,
орієнтовно впродовж 8-15 хвилин. Основний навчальний матеріал має бути
засвоєний учнями на уроці. Це досягається застосуванням різноманітних форм
навчальної діяльності: виклад навчального матеріалу у формі бесіди,
використання ігрових форм, робота в групах, організація самостійної роботи
учнів із комп'ютером.
ЗМІСТ
НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ТА ВИМОГИ ДО НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 2 клас
Категория: Мои файлы | Добавил: fegura
|